Gratis levering vanaf € 75* (1 pakket, <28 kg) in België

Faq

Alle antwoorden op de meest gestelde vragen vind je hieronder.

Toch nog een andere vraag of is nog iets niet helemaal duidelijk? Aarzel niet ons te contacteren per mail of telefonisch: 071/ 81 10 56

Hoe kan ik online een bestelling plaatsen?

Stap 1: creëer een account!

Online bestellen? Niet alleen simpel maar ook zeer snel. Voor je de winkelmand vult, heb je een login nodig. Dit kan je eenvoudig zelf aanmaken door rechtsboven te klikken op 'registreren'. Vul al je gegevens in, klik onderaan op 'registreren' en je ontvangt dadelijk een bevestigingsmail. 

Met het opgegeven e-mailadres en je eigen wachtwoord kan je steeds inloggen op onze site en een online bestelling plaatsen. 

 

Hoe bestellen?

Log in op de webshop met je e-mailadres en wachtwoord (zie stap 1). Vul je winkelmand met de gewenste producten. 

Kies uit al onze producten via de hoofdcategorieën in de linker kolom: kies bijvoorbeeld '01. Grondstoffen wijnbereiding' en kies dan voor '01.01 Gisten'.
Of werk via het zoekvenster rechts bovenaan: vul een trefwoord of een artikelcode in om het gewenste product te vinden.

Er is steeds een overzicht van wat er in je winkelmand zit (rechtsboven).

 

Bestelling afronden

Heb je alles gevonden wat je zoekt? Dan kan je klikken op 'bestelling afronden'. 
Hier krijg je een volledig overzicht met wat er in de winkelmand zit, de mogelijkheid om hoeveelheden te wijzigen of producten uit je winkelmand te verwijderen. 
Controleer de bestelde producten en kies dan voor 'verder winkelen' of 'afrekenen' 

Indien je kiest voor 'afrekenen' krijg je een overzicht van de bestelling, het facturatieadres en het afleveringsadres. Hier heb je de keuze om je bestelling te laten leveren, of om de bestelling zelf te komen afhalen. 
'ga verder'

Heb je een cadeauboncode gekregen? Dan kan je dit hier op de webshop besteden. Vul de unieke code in bij 'cadeaubon'. 

Bij 'additionele info' kan je ons al je extra wensen of verzoeken laten weten. 

Kies ook de betalingswijze: via bankoverschrijving of via directe online met Ogone.

Je krijgt dadelijk een bevestigingsmail van de bestelling toegestuurd.


De bestelling wordt in verwerking genomen zodra we de betaling ontvangen. 

Bestelling achteraf wijzigen

Controleer steeds de bestelling en je contactgegevens voor je de bestelling definitief plaatst. Wens je toch nog iets te wijzigen? Neem dan best zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via: 071/ 81 10 56.

Als de bestelling ingepakt en/of verzonden is, zijn er geen wijzigingen meer mogelijk.

Bestelling afhalen

De bestelling kan je natuurlijk ook altijd zelf komen afhalen bij ons in de winkel. Als je zeker wilt zijn dat het artikel in voorraad is kan je dit ook telefonisch reserveren: 071/ 81 10 56

Verzendkosten

Bij het afronden van de online bestelling kan er gekozen worden om de bestelling af te halen in onze winkel in Kuurne, of om het pakket te laten leveren. De bestellingen via de webshop worden met bpost thuis, op kantoor of op een afhaalpunt geleverd. Dit kan je vrij kiezen bij het afwerken van de bestelling.


Pakketten (<28kg) worden verstuurd voor €5,95 in België. De verzendkost voor buitenlandse pakketten wordt automatisch berekend bij het afronden van de bestelling. Dit is zonder aankoopverplichting.

GRATIS vanaf bestelbedrag €75 (excl. verzendkost) in België en Nederland

GRATIS vanaf bestelbedrag €130 (excl. verzendkost) naar Frankrijk

Zware pakketten (>28kg), volumineuze pakketten of breekbare artikelen worden per pallet verstuurd. Hierbij nemen wij contact met je op om de verzendkosten te bespreken.
 
Indien een besteld product niet op voorraad is nemen wij contact met je op en zoeken in overleg naar een oplossing.

Betaalmogelijkheden

Bestellingen worden verwerkt zodra de betaling binnen is. U kan zowel online betalen of kiezen voor een overschrijving. Online betalingen worden onmiddellijk in verwerking genomen, overschrijvingen van een andere bank kunnen 2-3 werkdagen in verwerking zijn.


Alle online overschrijvingen worden veilig verwerkt via ogone. Klik HIER voor meer info.

 

Bankoverschrijving

Wenst u via de bank over te schrijven? Geen probleem, de bestelling wordt verwerkt zodra we de betaling binnen krijgen. Vermeld zeker het bestelnummer, die u bij de bevestigingsmail terug kan vinden, als mededeling bij de overschrijving.

Let op: overschrijvingen van een andere bank kunnen 2-3 werkdagen in verwerking zijn!

Bancontact

Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen doen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Maakt u gebruik van internetbankieren? Dan kunt u direct gebruik maken van Bancontact/Mister Cash, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software dient te installeren.

 

Credit Card

Betaling via MasterCard of VISA is ook mogelijk. Dit gebeurt via een (HTTPS) SSL-beveiligde server, die uw creditcardgegevens versleuteld verstuurt.

Na verificatie wordt uw bestelling in verwerking genomen.
Uw creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd en niet opgeslagen.

 

Maestro

Met Maestro kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online aankopen doen als uw bank Maestor geactiveerd heeft. Met het kaartnummer, de vervaldatum van de kaart, de naam van de kaarthouder en uw vertrouwde bankomgeving heeft u genoeg. 

Herroepingsrecht

Bestelling herroepen na ontvangst en betaling van de goederen?

De consument kan bij online bestellingen een goed terugsturen of omruilen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Elke consument kan van dit herroepingsrecht gebruik maken zonder reden of motief en zonder boete.

Aan welke voorwaarden moet voldaan zijn?

  1. Artikelen moeten compleet, ongebruikt en onbeschadigd zijn. Terugbezorgen moet in originele en onbeschadigde verpakking zijn.
  2. De herroeping dient te gebeuren binnen 14 kalenderdagen. Deze termijn gaat in op de datum waarop er afgetekend wordt voor ontvangst van de goederen.
  3. Het herroepingsrecht moet van toepassing zijn

Indien je het herroepingsrecht wil inroepen, moeten de goederen binnen de 14 dagen terugbezorgd worden of teruggezonden worden om het herroepingsrecht toe te passen.

Goederen kunnen enkel teruggestuurd worden na onderling overleg. Neem eerst even contact met ons op. Dit kan per mail: info@bouchonsleclercq.be of telefonisch: 071/ 81 10 56..

De terugzending moet altijd vergezeld zijn van een duidelijk ingevuld retourdocument. Dat vind je hier terug

 

De goederen dienen in de originele en onbeschadigde verpakking teruggestuurd te worden. Ook alle gebruiksaanwijzingen, toebehoren en factuur dienen meegestuurd te worden naar:

Bouchons Leclercq

Avenue de l'Espérance 31

6220 Fleurus

De consument is verantwoordelijk voor de terugzending vanaf vertrek tot ontvangst bij Bouchons Leclercq. De kosten voor terugzenden zijn ten laste van de consument. Goederen zelf terugbrengen kan tijdens de openingsuren van de winkel, zoals vermeld op de website.

Als de goederen volgens de bepalingen hierboven terugbezorgd zijn wordt overgegaan tot terugbetaling.

Waarop is het herroepingsrecht niet van toepassing?

Herroepingsrecht is bijvoorbeeld niet op van toepassing in volgende gevallen:

  • voor dienstenovereenkomsten (vb. demo of workshop) wanneer de uitvoering met jouw instemming reeds is begonnen;
  • voor goederen met een duidelijk persoonlijk karakter;
  • voor goederen die een beperkte houdbaarheid hebben of koel bewaard dienen te worden (vb. gisten, fermenten, enzymen,…)
  • voor verzegelde goederen waar de verpakking reeds van geopend is.
  • voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd.